Vogn
Din indkøbskurv er i øjeblikket tom.
❗️FLYTTESALG❗️
Op til 70% rabat!Shop nu!
Gratis fragtpå alle ordrer!

Generelle vilkår

Here is the translation of the provided text into Danish (Denmark):

Artikel 1 - Definitioner

I disse vilkår forstås ved: Fortrydelsesret: den periode, hvor forbrugeren kan gøre brug af sin fortrydelsesret; Forbruger: den fysiske person, som ikke handler i udøvelse af erhverv eller virksomhed og indgår en fjernsalgsaftale med en erhvervsdrivende; Dag: kalenderdag; Varig transaktion: en fjernsalgsaftale, der vedrører en serie produkter og/eller tjenester, hvor leverings- og/eller afsendelsesforpligtelsen strækker sig over tid; Varigt datatransportmiddel: ethvert middel, som forbrugeren eller den erhvervsdrivende har adgang til for at opbevare information, der er rettet mod ham personligt, på en måde der muliggør fremtidig konsultation og uændret reproduktion af den opbevarede information. Fortrydelsesret: forbrugerens mulighed for at trække sig fra fjernsalgsaftalen inden for fortrydelsesfristen; Erhvervsdrivende: den fysiske eller juridiske person, der tilbyder produkter og/eller tjenester på afstand til forbrugere; Fjernsalgsaftale: en aftale, hvor der som led i et system for fjernsalg af produkter og/eller tjenester organiseret af den erhvervsdrivende, indtil og med aftalens indgåelse, kun benyttes en eller flere teknikker for fjernkommunikation; Teknik for fjernkommunikation: et middel, der kan anvendes til at indgå en aftale, uden at forbrugeren og den erhvervsdrivende mødes samtidigt i samme rum. Generelle vilkår: de nærværende generelle vilkår for den erhvervsdrivende.

Artikel 2 - Fortrydelsesret

Forbrugeren har ret til at fortryde aftalen indenfor 30 dage uden at opgive nogen grund. I fortrydelsesfristen skal forbrugeren håndtere produktet og emballagen forsigtigt. Hvis forbrugeren benytter sig af fortrydelsesretten, skal produktet returneres med alt medfølgende tilbehør og, hvis muligt, i original stand, i henhold til rimelige instruktioner fra virksomheden.

Artikel 3 – Anvendelighed

Disse generelle vilkår gælder for ethvert tilbud fra den erhvervsdrivende og for enhver fjernsalgsaftale og bestilling mellem den erhvervsdrivende og forbrugeren. Før fjernsalgsaftalen indgås, skal teksten til disse generelle vilkår stilles til rådighed for forbrugeren. Hvis dette ikke rimeligt kan lade sig gøre, skal det før fjernsalgsaftalen indgås angives, at de generelle vilkår kan findes hos den erhvervsdrivende og at de skal sendes til forbrugeren gratis så hurtigt som muligt på anmodning. Hvis fjernsalgsaftalen indgås elektronisk, kan afvigelser fra forrige afsnit og før fjernsalgsaftalen indgås, gøre disse generelle vilkår elektronisk tilgængelige for forbrugeren på en måde, der gør det nemt for forbrugeren at gemme den på et varigt datatransportmiddel. Hvis dette ikke rimeligt kan lade sig gøre, skal det før fjernsalgsaftalen indgås angives, hvor de generelle vilkår kan gøres elektronisk tilgængelige og at de gratis skal sendes til forbrugeren enten elektronisk eller på anden måde på anmodning. I tilfælde af at specifikke produkt- eller servicevilkår også gælder udover disse generelle vilkår, gælder andet og tredje afsnit tilsvarende, og forbrugeren kan i tilfælde af modstridende generelle vilkår altid påberåbe sig den bestemmelse, der er mest gunstig for ham. Hvis en eller flere bestemmelser i disse generelle vilkår på et hvilket som helst tidspunkt er helt eller delvist ugyldige eller bliver ugyldiggjort, forbliver kontrakten og disse vilkår i øvrigt gyldige, og den relevante bestemmelse skal straks erstattes ved gensidig aftale med en bestemmelse, der så vidt muligt nærmer sig formålet med den oprindelige. Situationer, der ikke er reguleret i disse generelle vilkår, skal vurderes 'i ånden' af disse generelle vilkår. Uklarheder om tolkningen eller indholdet af én eller flere bestemmelser i vores vilkår, skal fortolkes 'i ånden' af disse generelle vilkår.

Artikel 4 – Tilbuddet

Hvis et tilbud har en begrænset gyldighedsperiode eller sker under betingelser, vil dette blive tydeligt angivet i tilbuddet. Tilbuddet er uforpligtende. Erhvervsdrivende har ret til at ændre og tilpasse tilbuddet. Tilbuddet indeholder en fuldstændig og nøjagtig beskrivelse af de tilbudte produkter og/eller tjenester. Beskrivelsen er tilstrækkelig detaljeret til, at forbrugeren kan foretage en god vurdering af tilbuddet. Hvis erhvervsdrivende benytter billeder, er disse en sandfærdig gengivelse af de tilbudte produkter og/eller tjenester. Åbenbare fejl eller åbenbare misforståelser i tilbuddet binder ikke den erhvervsdrivende. Alle billeder, specifikationer og data i tilbuddet er indikative og kan ikke danne grundlag for erstatning eller ophævelse af aftalen. Billeder af produkter er en sandfærdig gengivelse af de tilbudte produkter. Erhvervsdrivende kan ikke garantere, at de viste farver nøjagtigt svarer til de faktiske farver på produkterne. Hvert tilbud indeholder således informationer, der gør det klart for forbrugeren, hvilke rettigheder og forpligtelser der er forbundet med accept af tilbuddet. Dette gælder især: eventuelle fragtomkostninger; hvordan aftalen vil blive indgået og hvilke handlinger der er nødvendige for dette; om fortrydelsesret gælder eller ej; betalingsmetode, levering og gennemførelse af aftalen; tidsrammen for accept af tilbuddet eller tidsrammen, hvori den erhvervsdrivende garanterer prisen; størrelsen på gebyret for fjernkommunikation, hvis omkostningerne ved brug af teknikken for fjernkommunikation beregnes på en anden basis end den sædvanlige grundafgift for den anvendte kommunikationskanal; om aftalen bliver arkiveret efter indgåelsen, og i så fald hvordan den kan konsulteres af forbrugeren; hvordan forbrugeren kan kontrollere og om ønsket rette de oplysninger, han har givet i forbindelse med aftalen før aftalens indgåelse; eventuelle andre sprog, som aftalen kan indgås på, ud over dansk; etiske retningslinjer, som erhvervsdrivende har underlagt sig, og hvordan forbrugeren kan konsultere disse etiske retningslinjer elektronisk; og den minimale varighed af fjernsalgsaftalen i tilfælde af en varig transaktion. Valgfrit: tilgængelige størrelser, farver, materialetyper.

Artikel 5 - Aftalen

Aftalen indgås, med forbehold for bestemmelserne i stk. 4, når forbrugeren accepterer tilbuddet og opfylder de angivne betingelser. Hvis forbrugeren har accepteret tilbuddet elektronisk, bekræfter den erhvervsdrivende straks elektronisk modtagelsen af accepten af tilbuddet. Så længe modtagelsen af denne accept ikke er bekræftet af den erhvervsdrivende, kan forbrugeren annullere aftalen. Hvis aftalen indgås elektronisk, vil den erhvervsdrivende træffe passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger for at sikre den elektroniske overførsel af data og sørge for et sikkert netværksmiljø. Hvis forbrugeren kan betale elektronisk, vil den erhvervsdrivende træffe passende sikkerhedsforanstaltninger. Den erhvervsdrivende kan, indenfor lovens rammer, undersøge, om forbrugeren kan opfylde sine betalingsforpligtelser samt om alle fakta og faktorer, der er relevante for ansvarlig indgåelse af fjernsalgsaftalen. Hvis den erhvervsdrivende på baggrund af denne undersøgelse har god grund til ikke at indgå aftalen, har han ret til at nægte en bestilling eller forespørgsel, eller at knytte særlige betingelser til gennemførelsen. Den erhvervsdrivende vil sammen med produktet eller tjenesten give forbrugeren følgende oplysninger, skriftligt eller på en måde, der gør det muligt for forbrugeren at opbevare dem på et tilgængeligt og holdbart datalagringsmiddel: a. besøgsadressen til den erhvervsdrivendes lokaler, hvor forbrugeren kan henvende sig med klager; b. betingelserne og måden, hvorpå forbrugeren kan bruge fortrydelsesretten, eventuelt en modelfortrydelsesformular; c. de omkostninger, som forbrugeren skal betale ved brug af fjernkommunikation, hvis disse omkostninger ikke beregnes ud fra grundtaksten for de anvendte kommunikationsmidler; d. information om eksisterende efter-salgstjenester og garantier.

Artikel 6 – Fortrydelsesret

Ved køb af produkter har forbrugeren mulighed for at ophæve aftalen uden at opgive nogen grund inden for 30 dage. Denne fortrydelsesfrist begynder dagen efter, at forbrugeren har modtaget produktet, eller en forudbestemt og kendt repræsentant for forbrugeren. I løbet af fortrydelsesfristen skal forbrugeren behandle produktet og emballagen med omhu. Forbrugeren må kun pakke ud eller bruge produktet i det omfang, det er nødvendigt for at kunne vurdere, om han ønsker at beholde produktet. Hvis forbrugeren vælger at udnytte sin fortrydelsesret, skal han returnere produktet sammen med alt medfølgende tilbehør og – hvis det er rimeligt muligt – i original stand og emballage til den erhvervsdrivende, i overensstemmelse med de rimelige og klare instruktioner givet af den erhvervsdrivende. Når forbrugeren ønsker at benytte sig af fortrydelsesretten, er han forpligtet til at informere den erhvervsdrivende herom inden for 14 dage efter modtagelsen af produktet. Information skal gives skriftligt via besked eller e-mail. Efter at forbrugeren har givet besked om, at han ønsker at udnytte fortrydelsesretten, skal kunden returnere produktet inden for 14 dage. Forbrugeren skal kunne bevise, at de returnerede varer er sendt tilbage til tiden, f.eks. ved hjælp af et fragtbevis. Hvis kunden efter udløbet af fristen nævnt i stk. 2 og 3 ikke har informeret om, at han ønsker at udnytte fortrydelsesretten, eller ikke har returneret produktet til den erhvervsdrivende, er købet bindende.

Artikel 7 – Omkostninger ved ophævelse

Hvis forbrugeren benytter sig af fortrydelsesretten, er omkostningerne for returnering af produkterne for forbrugerens regning. Hvis forbrugeren har betalt et beløb, vil den erhvervsdrivende tilbagebetale dette beløb så hurtigt som muligt, dog senest 14 dage efter ophævelsen, forudsat at produktet allerede er modtaget af webshoppen, eller at der kan fremvises bevis for fuldstændig returnering.

Artikel 8 – Undtagelser fra fortrydelsesret

Den erhvervsdrivende kan ekskludere forbrugerens fortrydelsesret for produkter som beskrevet i stk. 2 og 3. Undtagelsen fra fortrydelsesretten gælder kun, hvis den erhvervsdrivende klart har angivet dette i tilbuddet, i det mindste før aftalen indgås. Undtagelser fra fortrydelsesret er kun mulige for produkter: a. som er fremstillet af den erhvervsdrivende i overensstemmelse med forbrugerens specifikationer; b. som er klart personlige; c. som af sin natur ikke kan returneres; d. som hurtigt kan blive ødelagt eller udløbe; e. hvis prisen er bundet til svingninger på det finansielle marked, som den erhvervsdrivende ikke har indflydelse på; f. for enkeltstående aviser og tidsskrifter; g. for lyd- og videooptagelser samt software, hvor forbrugeren har brudt forseglingen; h. for hygiejneprodukter, hvor forbrugeren har brudt forseglingen.

Undtagelser fra fortrydelsesret er kun mulige for tjenester: a. som vedrører indkvartering, transport, restaurationsservice eller fritidsaktiviteter, der skal udføres på en bestemt dato eller inden for en bestemt periode; b. hvor leveringen er begyndt med forbrugerens udtrykkelige samtykke, før fortrydelsesfristen er udløbet; c. som vedrører spil og lotterier.

Artikel 9 – Pris

I løbet af den gyldighedsperiode, der er angivet i tilbuddet, vil priserne på de tilbudte produkter og/eller tjenester ikke stige, medmindre der sker prisændringer som følge af ændringer i moms. I modstrid med den foregående bestemmelse kan den erhvervsdrivende tilbyde produkter eller tjenester, hvis priser er knyttet til svingninger på det finansielle marked, og som den erhvervsdrivende ikke har indflydelse på, med variable priser. Denne tilknytning til svingninger og det faktum, at eventuelle angivne priser er vejledende, vil blive nævnt i tilbuddet.

Prisændringer inden for 3 måneder efter aftaleindgåelsen er kun tilladt, hvis de er et resultat af lovgivning eller reguleringer. Prisændringer efter 3 måneder fra aftaleindgåelsen er kun tilladt, hvis den erhvervsdrivende har aftalt dette og: a. de er et resultat af lovgivning eller reguleringer; eller b. forbrugeren har ret til at opsige aftalen fra den dato, prisændringen træder i kraft.

Alle priser er med forbehold for trykfejl og typografiske fejl. Den erhvervsdrivende påtager sig intet ansvar for konsekvenserne af tryk- og typografiske fejl. Ved trykfejl og typografiske fejl er den erhvervsdrivende ikke forpligtet til at levere produktet til den fejlagtige pris.

Artikel 10 – Overensstemmelse og garanti

Den erhvervsdrivende garanterer, at produkterne og/eller tjenesterne opfylder aftalen, de specifikationer, der er angivet i tilbuddet, de rimelige krav til kvalitet og/eller brugbarhed, samt de gældende lovbestemmelser og/eller forskrifter fra myndighederne på datoen for aftaleindgåelsen. Hvis det er aftalt, garanterer den erhvervsdrivende også, at produktet er egnet til andet end normalt brug. En garanti givet af den erhvervsdrivende, producenten eller importøren påvirker ikke forbrugerens lovbestemte rettigheder og krav, som kan gøres gældende overfor den erhvervsdrivende i henhold til aftalen. Eventuelle mangler eller fejl i leverede produkter skal rapporteres skriftligt til den erhvervsdrivende inden for 30 dage efter levering. Returnering af produkter skal ske i originalemballagen og i ny stand. Den erhvervsdrivendes garanti er i overensstemmelse med producentens garantiperiode. Den erhvervsdrivende er dog aldrig ansvarlig for produktets endelige egnethed til individuel brug af forbrugeren, eller for eventuelle råd om brugen eller anvendelsen af produkterne.

Garantien gælder ikke, hvis:

  • Forbrugeren selv har repareret og/eller ændret de leverede produkter, eller har ladet tredjeparter reparere og/eller ændre dem;
  • De leverede produkter har været udsat for unormale forhold eller på anden måde blevet behandlet uforsigtigt, eller er i strid med instruktionerne fra den erhvervsdrivende og/eller er blevet behandlet i strid med instruktionerne på emballagen;
  • Manglerne helt eller delvist skyldes forskrifter fra myndighederne vedrørende arten eller kvaliteten af de anvendte materialer.

Artikel 11 – Levering og udførelse

Den erhvervsdrivende skal udvise størst mulig omhu ved modtagelse og udførelse af bestillinger på produkter. Med forbehold for det, der er anført i artikel 4 i disse generelle betingelser, skal den erhvervsdrivende udføre accepterede bestillinger hurtigt, dog senest 30 dage efter bestillingen, medmindre forbrugeren har godkendt en længere leveringstid. Hvis leveringen bliver forsinket, eller hvis en bestilling ikke kan udføres eller kun delvist kan udføres, vil forbrugeren modtage meddelelse herom senest 30 dage efter bestillingen. I så fald har forbrugeren ret til at ophæve aftalen uden omkostninger og har ret til eventuel erstatning. I tilfælde af ophævelse i henhold til den forrige bestemmelse skal den erhvervsdrivende tilbagebetale det beløb, som forbrugeren har betalt, så hurtigt som muligt, dog senest 14 dage efter ophævelsen.

Hvis levering af et bestilt produkt viser sig at være umulig, skal den erhvervsdrivende bestræbe sig på at skaffe et erstatningsprodukt. Senest ved levering skal det klart og tydeligt oplyses, at et erstatningsprodukt bliver leveret. For erstatningsprodukter kan fortrydelsesret ikke udelukkes. Omkostningerne ved eventuel returnering er den erhvervsdrivendes ansvar. Risikoen for skade og/eller tab af produkter ligger hos den erhvervsdrivende indtil levering til forbrugeren eller en forudbestemt og kendt repræsentant for den erhvervsdrivende, medmindre andet er udtrykkeligt aftalt.

Artikel 12 – Langvarige aftaler: opsigelse og fornyelse

Opsigelse: Forbrugeren kan opsige en aftale, der er indgået for ubestemt tid og som vedrører regelmæssig levering af produkter (inklusive elektricitet) eller tjenester, når som helst med forbehold for de aftalte opsigelsesregler og en opsigelsestid på maksimalt én måned. Forbrugeren kan opsige en aftale, der er indgået for en bestemt periode og som vedrører regelmæssig levering af produkter (inklusive elektricitet) eller tjenester, når som helst ved udløbet af den bestemte periode med forbehold for de aftalte opsigelsesregler og en opsigelsestid på maksimalt én måned. Forbrugeren kan opsige de aftaler, der er nævnt i forrige afsnit, når som helst, og ikke begrænset til opsigelse på et bestemt tidspunkt eller i en bestemt periode; mindst på samme måde som de blev indgået af forbrugeren; og altid med den samme opsigelsestid, som den erhvervsdrivende har fastsat for sig selv.

Forlængelse: En aftale, der er indgået for en bestemt periode og som vedrører regelmæssig levering af produkter (inklusive elektricitet) eller tjenester, kan ikke forlænges eller fornyes stiltiende for en bestemt periode. Med undtagelse af forrige afsnit kan en aftale, der er indgået for en bestemt periode og som vedrører regelmæssig levering af dagspresse, ugeblade og tidsskrifter, forlænges stiltiende for en bestemt periode på maksimalt tre måneder, hvis forbrugeren kan opsige denne forlængede aftale ved udløbet af forlængelsen med en opsigelsestid på maksimalt én måned. En aftale, der er indgået for en bestemt periode og som vedrører regelmæssig levering af produkter eller tjenester, kan kun forlænges stiltiende for ubestemt tid, hvis forbrugeren kan opsige aftalen når som helst med en opsigelsestid på maksimalt én måned, og med en opsigelsestid på maksimalt tre måneder, hvis aftalen vedrører regelmæssig levering, men mindre end én gang om måneden, af dagspresse, ugeblade og tidsskrifter.

En aftale med begrænset varighed for regelmæssig levering af dagspresse, ugeblade og tidsskrifter (prøve- eller introduktionsabonnement) vil ikke blive fornyet stiltiende og afsluttes automatisk efter køb af prøve- eller introduktionsperioden.

Varighed: Hvis en aftale har en varighed på mere end et år, kan forbrugeren efter ét år opsige aftalen når som helst med en opsigelsestid på maksimalt én måned, medmindre rimelighed og retfærdighed taler imod opsigelse før udløbet af den aftalte varighed.

Artikel 13 – Betaling Medmindre andet er aftalt, skal beløbene, som forbrugeren skylder, betales inden 7 arbejdsdage efter at fortrydelsesfristen, som nævnt i § 6, første afsnit, er startet. Ved en aftale om levering af en tjeneste begynder denne frist at løbe efter at forbrugeren har modtaget bekræftelsen på aftalen. Forbrugeren er forpligtet til straks at give besked til den erhvervsdrivende om fejl i de oplyste eller nævnte betalingsoplysninger. Ved betalingsmisligholdelse fra forbrugerens side har den erhvervsdrivende, med forbehold for lovgivningsmæssige begrænsninger, ret til at kræve rimelige omkostninger, der på forhånd er gjort kendt for forbrugeren.

Artikel 14 – Klagebehandling Klager om gennemførelsen af aftalen skal indsendes til virksomheden inden for 7 dage, fuldstændigt og klart beskrevet, efter at forbrugeren har opdaget manglerne. Klager sendt til virksomheden vil blive besvaret inden for 14 dage fra modtagelsesdatoen. Hvis en klage kræver en forudsigelig længere behandlingstid, vil virksomheden inden for 14 dage svare med en kvittering og en indikation på, hvornår forbrugeren kan forvente et mere omfattende svar. Hvis klagen ikke kan løses i gensidig aftale, opstår der en tvist, der er underlagt tvistløsning. En klage suspenderer ikke virksomhedens forpligtelser, medmindre virksomheden skriftligt angiver andet. Hvis en klage findes berettiget af virksomheden, vil virksomheden efter eget valg erstatte eller reparere de leverede produkter uden omkostninger.

Artikel 15 – Tvister For aftaler mellem virksomheden og forbrugeren, som disse generelle vilkår gælder for, er kun nederlandsk lovgivning gældende, selvom forbrugeren bor i udlandet.